Sa
solidnom glumačkom postavom, predvođenom nominiranom Jessicom Chastain i Jamie Lannisterom iz Game of
Thronesa, odnosno talentovanim dancem Nikolaj Costerom, i uistinu fenomenalnom
izvornom idejom Mame, film je zahvljajući nepotrebnim CGI efektima i mnoštvom
rupa u priči završio u raljama puke prosječnosti. Bazirana na kratkoj priči, u
režiji Andresa Muschiettia i producenta Guillerma del Toroa, Mama je
jednostavno ništa što se ne može predvidjeti u klasičnoj ghost horor priči.
Najveća svijetla tačka priče o majčinoj opsesivnoj ljubavi je briljantna gluma
djevojčica Isabelle Nelisse i Victorie Charpentier koja daje onu potrebnu dozu
bizarnosti i strahopoštovanja kao prijeko potrebnog oslonca radnje u kojoj će
svaki gledalac, bio on ljubitelj horora ili ne, zasigurno uživati u svakom
djeliću njihove predstave. Shodno tome,
svako usmjeravanje radnje prema djevojčicama djeluje zapanjujuće dobro i
zastrašujuće, ali ipak nepotrebni i nemaštoviti zaplet u kombinaciji sa
pomenutim efektima i nepopunjenim bitnim prazninama doveo je do prevagnuća ovog
ostvarenja na onu negativnu stranu. Uistinu, velika je šteta što se nije
iskoristio potencijal filma, vjerovatno ponajviše u prikazu duha koji je prije oslikavanja
lika zajedničkih bućkuriša horor klasika izlgedao sablasno, a nakon toga tragikomično
jer dokazani najveći neprijatelj ovakve vrste filmova je upravo CGI. Radnja filma otvara saznanje ubistva glede
finansijske krize, u kojoj Jeffrey ubija poslovne partnere i svoju ženu, te
otima dvoje djece, trogodišnju Victoriu (Megan Charpentier) i jednogodišnju
Lilly (Isabelle Nelisse). U bijegu nakon luđačke vožnje po snježnoj cesti trojac nakon saobraćajne nesreće završava u
kolibi gdje uplakani otac namjerava ubiti djecu i sebe. U nakani ga spriječava
već dugo nastanjeni duh koji će na svojstveni način se brinuti o sestrama
narednih pet godina njihovog nestanka. Iako je koliba vjerovatno blizu mjesta
nesreće postaje neshvatiljivo njihovo nepronalaženje. Stvar u svoje ruke uzima
jeffreyev brat blizanac Lucas (Nikolaj Coster-Waldau) koji unajmljuje par
seljačina sa sačmaricama za pronalaženje nestalih sestara. Ni ovdje nije
pretjerano jasno zašto je baš takve i
očigledno nesposobne spodobe angažovao za potragu, te se takođe može postaviti
pitanje u vezi njegove zauzetosti i opsjednutosti poslom koja mu tobože ne
ostavlja vremena za sopstvenu istragu. U filmu je prikazan kao ''zauzeti
umjetnik'' koji provodi većinu svog vremena u krevetu kukajući o nestašici
novca. Naravno, ima tu još na pretek stvari kojima se trebalo pozabaviti
pogotovo pokušaj ubistva pomahnitalog duha gdje žrtva Lucas i njegovi bližnji
se ni u kojem trenutku ne pitaju o situaciji koja ga je dovela do kome. Bilo
kako bilo, djeca odgojena po pravilu surove prirode završavaju u dvospratnoj
kući pod starateljstvom Lucasa i njegove žene Annabele (Jessica Chastain) kao
istetoviranog člana amaterske rock grupe. Jedini način za preuzimanje
starateljstva nad djevojčicama je seljenje iz stana u kuću gdje će asocijalne
sestre biti konstantno na promatranju, a i iz prostog razloga što duhovi baš ne
egzistiraju u jednosobnim stanovima i garsonjerama, zar ne? Tako ljubomorna i
zaštitnički nastrojena mama ima prostranu dvosobnu kuću za mahnitanje i
zagorčavanje života stanarima kuće. Kako više ne bih otkrivao radnju, samo ću
još reći da Mama itekako zaslužuje preporuku za gledanjem i naravno opet taj
žal za neiskorištavanje potencijala kakvog je del Toro i ekipa zasigurno imala
u svojim rukama.
DOWNLOAD:
As Soon As Possible
Objavi komentar